تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

مرجع نیازمندیها و مجله اینترنتی شهرجدیدپرند
تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

مرجع نیازمندیها و مجله اینترنتی شهرجدیدپرند

برجام منهای ترامپ؛ شدنی یا ناشدنی؟

پرندنیاز/ ایالات متّحده‌ی آمریکا به رهبری دونالدترامپ، صفحه‌ی تازه‌ای از تاریخ و سیاست را مقابل خود می‌بیند. سیاستی که بسیاری از کنشگران و تحلیلگران غول‌های رسانه‌ای جهان، تنها کلمه‌ی «غیرقابل پیش‌بینی» را برای توصیف آن به کارگرفته اند.

گویا زمان هرچه بیشتر می‌گذرد، بر جدیّت رئیس جمهور آمریکا افزوده می‌شود. متاسّفانه تحلیل‌های نادرست و طنز مآبانه‌ی دست اندرکاران جراید و نشریات و دیگر خبرگزاری‌های کشورمان، رنگ و لعابی به دور از واقع‌بینی به عناوین مهم خبری افزوده است. 

 سایه تحریم‌ها
باید دید کشورما از چه منظر توانایی مقابله با تهدیدات ایالات متحده را دارد؟ شناسایی نقاط قوت و ضعف در عمل برای مردم کاری ساده و به دور از مشکل است پس، اگر واقع بینانه با مشکلات و مصائب کشورمان کنار بیائیم حقیقتا ثمره ی آن هر چند منفی هم باشد امّا، آبرومندانه است.
این‌که ایالات‌متحده برای بازگرداندن تحریم‌ها، حتّی اروپا را مورد عتاب قرار داد که در صورت هرگونه همکاری، آن ها نیز مشمول تحریم خواهند شد. با این اوصاف، تنش بر سر هرگونه رابطه با کشورمان به شدّت بالاگرفته و با توجّه به شرایط فقدان مدیریت اقتصادی صحیح، باید بپذیریم که تبعات خروج آمریکا از برجام، مخرّب و طاقت‌فرسا خواهد بود.

بدون شک اگر از قانونگذاران کشور خوبمان ایران بپرسیم که آیا می توانند ۱ سال آینده ی ایران را پیش‌بینی کنند، پاسخ‌شان قطعا «بله» است امّا آن‌چه در عمل دیده می‌شود، خلاف این موضوع است. مع‌الوصف به نظر می آید وضعیت فعلی ما بیشتر از برجام، آسیب پذیر از فقدان مدیریت صحیح اقتصادی و پیش‌بینی درست است.

انتهای مطلب/
نوشته: سیدحمیدرضا باب الحوایجی - خبرنگار پرندنیاز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد