تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

مرجع نیازمندیها و مجله اینترنتی شهرجدیدپرند
تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

مرجع نیازمندیها و مجله اینترنتی شهرجدیدپرند

رانندگی در پرند اعصاب پولادین می خواهد

پرندنیاز/  باید بپذیریم که تلاش دست‌اندرکاران شهرداری و دیگر نهادهای ذیربط در زمینه‌ی ساخت و یا اصلاح جاده‌ها و معابر کافی نبوده است؛ البته این بدان معنا نیست که از انصاف گذشته، دلسوزی ایشان و کار و همّتشان را نادیده بگیریم.
همانگونه که راننده می‌بایست در اجرای فرامین و قوانین، مسئولانه عمل کند، قانونگذار محترم و نهادهای نظارتی نیز باید بر نحوه‌ی اجرای پروژه‌های راه‌سازی و یا اصلاح و بروز رسانی آن‌ها، نظارت کافی داشته باشند.
  
به همان نسبت که هوای گرم، اتومبیل بی‌کیفیت و ترافیک بر نحوه ی راندن مالکین و راکبین وسائط نقلیه تاثیر گذار است، کیفیت راه‌ها و جادّه‌ها نیز عمیقا بر روان رانندگان تاثیر می‌گذارد.
از این حیث، شهرپرند از مانند دیگر نقاط کشور، دارای راه‌های نا امن و ناهموار است. با بررّسی این موضوع، عدم حسن انجام کار نهاد مربوطه و مسئولین محترم شهرداری و راه‌سازی عیان می شود زیرا، عملیات‌های ترمیم پوشش آسفالت و یا تراشکاری و همسطح سازی آن ها به خوبی انجام نمی‌گیرد و به طور روزمره، خسارات بسیاری به اتومبیل و اعصاب و روان مردم خوب پرند آسیب می‌زند.
صرف هزینه‌های هنگفت ممکن است در پاره ای از موارد، نتیجه ی مطلوبی به همراه نداشته باشد زیرا این کار مستلزم مدیریت درست و دلسوزانه است. در مورد معابر شهر این چنین به نظر می‌رسد که نسبت به «زیرسازی» و «همسطح‌سازی» آن ها به حد کافی «کار» انجام نمی‌شود.

این درحالی‌ست که افراد متخصّص بسیاری در این زمینه حاضرند با دریافت مبالغی منطقی و معقولانه، دلسوزی به خرج داده و همت کنند تا شهرپرند از این وضعیت نابسامان جاده‌ها، خارج شود.

برآمدگی و فرورفتگی های غیرمنتظره!

در خیابان‌های شهر هر چندماه یکبار، زمین به شکل غیرعادی نشست می‌کند یا به طرز شگفت‌انگیزی پس از اصلاح ایراد نشست کردن، سطح مسیر بیش از حد برآمده شده تا حدّی که راننده‌ی نجیب برای گذر از آن، مجبور به ترمز ناگهانی و تغییر مسیر است که همین موضوع باعث بسیاری از تصادفات و برخوردهای کوچک و بزرگی ست که بعضا خسارات مالی و حتّی جانی نیز به همراه داشته است.

خرابی شبکه‌ی آب و فاضلاب، تلفن، گاز و ... در شهرجدیدپرند امری شایع است و کارفرما و پیمانکار محترم ممکن است خرابی یک نقطه‌ی مشخصی از شهر را بیش از ۵ مرتبه در سال کنده‌کاری کرده و مجددا بپوشانند.

نکته‌ای که هیچ‌گاه برای نگارنده روشن نشد، علت این عمل عجیب و اضافه‌کاری مسئول محترم است که کاسه صبر مردم شهر را لبریز کرده است.

همسطح‌سازی معابر و راه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این کار به زیبایی شهر کمک کرده و از میزان فشار، استرس و سوانح رانندگی می‌کاهد.

انتخاب پیمانکار ماهر و دلسوز، اختصاص بودجه‌ی مناسب و انعکاس درست مشکلات شهر در مجلس، ساده‌ترین کاریست که در این خصوص می‌توان انجام داد.  عدم رسیدگی به مشکلات راه‌ها و جاده‌های شهر و اصلاح آن‌ها، برای شهر نوسازی هم‌چون پرند یک نقص بزرگ به حساب می‌آید که ادعای مسئول محترم و شعار ایشان را که بر پایه همت و همدلی استوار است، زیر سوال می‌برد.

انتهای مطلب/
نوشته: سیدحمیدرضا باب الحوائجی - خبرنگار پرندنیاز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد