تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

مرجع نیازمندیها و مجله اینترنتی شهرجدیدپرند
تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

تارنمای نیازمندیهای شهرپرند

مرجع نیازمندیها و مجله اینترنتی شهرجدیدپرند

قطار حومه ای تهران می تواند "الگو" باشد

پرندنیاز/ اگر از منظر «حرفه ای» در ارگان‌های مسئول در زمینه‌ی حمل و نقل شهری و بین شهری کنکاش کنیم، دست کم در شهرپرند سازمان‌های "تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی" و در کنار آن "مترو"، بدترین نمره را کسب خواهند کرد.

خلف وعده، تغییرات مکرّر بلیط و کرایه‌ها، پاکیزگی و خدمات از جمله مواردی ست که اساساً در سازمان‌های نامبرده مورد توجّه قرار نمی‌گیرد. 

 

عدم پذیرش خطاها و کاستی‌ها توسط مسئولین محترم مربوطه، رفتاری عجیب و غیرحرفه‌ای تریست که معمولا هنگام استیضاح شدن توسط مردم یا رسانه‌ها، از ایشان سر می‌زند.


در صحنه‌ی خدمت رسانی به مردم، کم حرف زدن و بیشتر عمل کردن می‌بایست به معنای واقعی حکم فرما باشد خصوصاً اینکه منابع سرشار مالی در اختیار مسئول محترم قرار گرفته است تا به بهترین شکل ممکن، از وسایل تخصیص داده شده حفظ و نگهداری شود.


امکانات حمل و نقل شهرپرند به «تاکسی، اتوبوس و قطار حومه‌ای» محدود است. شبکه‌ی "مترو" نیز از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی شهر است که هنوز به طور کامل به اتمام نرسیده و مع‌الوصف، غیرفعال است.


از جمله قدیمی‌ترین وسایلی که در پرند مشغول خدمت‌رسانی ست و مسافر جابجا می‌کند، اتوبوس ریلی را قطار حومه‌ای ست. این وسیله‌ی ارزان و نسبتا سریع، بی سر و صدا به کار خود ادامه می‌دهد درحالی که احتمالا بسیاری از شهروندان از وجود آن بی‌خبر بوده یا دست کم برای یکبار هم از آن استفاده نکرده‌اند.


دسته‌ی دیگری از پرندی ها به علت عدم همخوانی ساعات رفت و آمد قطار یا ایستگاه راه‌آهن، قید آمد و شد با ریل باس را زده‌اند.


به هر روی، باید گفت این وسیله‌ای ارزان برای حمل و نقل است که با گذشت زمان، بر تنوع ساعات رفت و آمد آن افزوده شده و درصد بیشتری از مردم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.


اگر مشکلی با ایستگاه انتهایی (راه آهن تهران) ندارید و می توانید با ساعات حرکت و برگشت آن کنار بیایید، پیشنهاد می‌کنیم «اتوبوس ریلی» را به عنوان یک گزینه‌ی جدی برای رفت و آمدهای روزمره‌ی خود انتخاب کنید تا دردسر اتوبوس‌های بدبو و کثیف و تاکسی‌های مستهلک و پر سروصدا را متحمّل نشوید.


پرسنل قطار حومه‌ای تهران، پاکیزه و زیبا در محل حاضر شده، با رفتار خوب و شایسته به خدمت‌رسانی مشغول اند. فضای واگن‌ها بسیار جادار است و به جهت آسایش هرچه بیشتر مسافر، فضای بسیار خوبی برای قرار دادن اشیاء روبروی هر مسافر و در قسمت بالای سر، لحاظ شده است.


همچنین با به همراه داشتن شارژر لپتاپ یا گوشی تلفن همراه، نگرانی از بابت میزان شارژ باتری نخواهید داشت زیرا کنار صندلی ها، خروجی برق ۲۲۰ ولتی تعبیه شده است.


سرویس بهداشتی واگن‌ها فعال است و ماموران نظافت‌چی به طور روزمره به شستشو و نظافت کامل واگن‌ها می پردازند. رویه صندلی‌ها تا حد امکان پاکیزه است و بیشتر کارها مرتب و اصولی انجام می‌شود.


انتهای مطلب/
نوشته:سیدحمیدرضا باب الحوایجی - خبرنگار پرندنیاز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد